fbpx

Cestu k úspěšnému prodeji nemovitosti lemují  3 základní body

Předprodejní příprava

Uvedení nemovitosti do stavu, který je důstojný, přínosný pro prodej a jeho kompletní, detailní zdokumentování.

Ověřený proces prodeje

Ověřené postupy, které dovedou prodej do zdárného konce. Nejen běžná inzerce, ale i vypracované marketingové kampaně.

Ruka zkušeného

I já uběhnu kilometr, akorát na konci nebudu mít čísla jako profík. A vy? Zkušenosti a jistota jsou nezbytné.

ONDŘEJ ČERNOVICKÝ

Fakt mě to baví!

Než jsem začal prodávat desítky nemovitostí ročně, znamenalo to roky pokusů a neúspěchů. Po 10 letech učení a testování mám své ověřené postupy, který nabízím všem svým klientům. Ušetřím vám miliony, které jsem v rámci hledání správné strategie sám musel proinvestovat.

Realizační team ve své plné kráse a při plném pracovním tempu.
Zleva: kameraman Tonda, někdo na štaflích, fotograf Honza, fotograf a specialista na virtuální prohlídky a vizualizace Honza II, designérka a stagerka Denisa.

Jaké nemovitosti neprodávám?

Buď to neumím nebo mě to nebaví :-)

  • komerční a průmyslové areály
  • nemovitosti s problematickými vlastnickými vztahy (ideální podíly apod.)
  • černé stavby, stavby na cizím pozemku apod.
  • nemovitosti s exekucemi a jinými závažnými právními problémy
  • neúčastním se výběrových řízení (housky vás taky nebudou přesvědčovat, že jsou lepší než rohlíky)
  • neprodávám nemovitosti, u kterých jsem se nikdy osobně nesetkal se skutečným vlastníkem
  • nepřebírám zakázky od jiných makléřů, pakliže nebyla nemovitost minimálně 1 měsíc stažena z nabídky

    Od března 2024 taktéž nepřijímám do nabídky nové developerské projekty.

Předprodejní příprava 

Absolutní základ

Stejně jako před prodejem umyjete a vyluxujete auto, s nemovitostmi to je úplně stejně. Možná se vám do toho nebude chtít, ale toho se bát nemusíte - na veškerou "špinavou" práci mám profíky. Byt nebo dům vymalují, opraví maličkosti a sami uvidíte, jaká neskutečná změna to na první pohled bude.

I takhle může vypadat stejná místnost. Rozdíl v ní je zhruba týden času, návštěva malíře, bytového designéra a profesionálního fotografa.

Rozdíl PŘED a PO předprodejní přípravě

Jak vypadá rozdíl naživo si můžete projit v těchto dvou virtuálních prohlídkách. Stejné byt, dvě různé tváře. U které z nich odhadujete lepší výsledek při prodeji? Majitele bytu stála tato úprava přesně 0 minut a 0 korun.


V bytě proběhlo vymalování, opravy prasklin, stržení starých koberců a odhalení původních parket , výměna starých dveří v jádru. Velmi často také řešíme detaily jako natření zašlého topení, které by jinak praštilo do očí.

Třešničkou na dortu předprodejních příprav je pak vybavení bytu (případně domu) nábytkem dle návrhu bytového designéra. Tzv. ,,home staging" dokáže z prostoru vymáčknout maximum. A to jak atmosférou, tak i možnostmi využití. Staging nevyužívám jen jako prvoplánový nástroj k nastřelení ceny, ale považuji ho za nezbytný k důstojné nabídce. Zdaleka ne každý si totiž umí prázdný prostor představit tak, jak následně může fungovat.

Hádejte dvakrát, jestli vypadají nemovitosti lákavěji nezařízené a nebo vybavené nábytkem a doplňky dle návrhů profesionálů.

Ověřený proces prodeje

Mít co a mít komu co ukazovat

Každý, kdo něco kupuje, potřebuje informace. Platí to, i když jdete koupit ledničku. Natož pak u investice v řádu mnoha milionů. Proto každou nabídku zpracovávám do nejmenších detailů, aby měl každý zájemce vše, co potřebuje. Někoho zajímají fotky, někoho video, někoho popis a někoho výpis z katastru. K dispozici musí být všechno, abychom maximalizovali pravděpodobnost úspěchu.

Každé nabídce zpracovávám samotný web, na kterém - na rozdíl od klasických inzertních serverů - mohu uvést spoustu důležitých informací.

Rozsáhlá nabídka

Mým základním úkolem není dostat na prohlídky co nejvíce nekvalitních zájemců, ale co nejvíce těch kvalitních. Proto musí mít každý už předem jasno v tom, kam se vlastně jede podívat.

U několika případů jsem si v reálném čase ověřil, jaký je rozdíl mezi nedostatečnou a obsáhlou nabídkou. Některé z těchto případů jsem popsal v článcích, například tady, tady, tady nebo tady. Případové studie, které do té doby nikdo nepsal, se od té doby staly běžným standardem i dalších makléřů.

Dostatek kvalitních fotografií


Profesionálního fotografa používám pro svou práci již od roku 2014. V těchto dobách stačilo mít hezké fotky a bylo vyhráno, ostatně jako začátečník jsem mnohdy pracoval a nevýhradně (dnes to z mnoha důvodů nepřichází v úvahu). Díky kvalitním fotografiím jsem ale až na výjimky nemovitost prodal vždy já.

Jeden z prvních domů, který jsem nechal nafotit profíka (2014). Kvalita je z dnešního pohledu úsměvná, měli jste ale vidět druhý inzerát. Dům jsem prodal :-)

Dnes už je samozřejmě všechno jinak. Máme jinou techniku, jiné zkušenosti a kvalitnímu zdokumentování věnujeme ročně stovky hodin.


Že fotografie prodávají se říká od nepaměti a tak by byla škoda, kdyby byly nemovitosti za mnoho milionů nafocené hůře, než jogurty v letácích. Heslem se samozřejmě řídíme do dneška, jen jsme na tom od minule trochu zapracovali.

Kluky s fotkama celkem drtím, z některých zakázek jsme si jich přivezli i přes 1.000.  Dobrý výsledek si to ale žádá - na fotkách musí být všechno. Od celků až po detaily. V některých případech se z focení vracíme až po půlnoci, ale výsledek za to vždy stojí.


Prodejní video


S prvními videi jsem začal v roce 2016, ačkoliv jsem tehdy ještě úplně nechápal jejich důležitost. Video je mimořádně efektivní nástroj, jak během několika desítek vteřin předat informace, hromadu vizuálních vjemů, emoce i myšlenku. Je nezastupitelným hybatelem kampaní na sociálních sítích, kde videa postupně přebírají vládu nad fotkami.

V případě některých zakázek zpracováváme mimo hlavního videa i kratší trailer, který využíváme pro efektivnější výkony v kampaních na sociálních sítích. Takové video má navnadit a přivést zájemce na web, kde na něj čeká hlavní video s popisnými informacemi.


Na videích spolupracuji s různými lidmi, nejčastěji však s klukama z Visual Planet. Za více než 100 videí, které jsme spolu natočili, už jsme se přeci jenom trochu sladili.

Virtuální prohlídka

Máme fotky i video, ale něco tomu pořád chybí. Úplně nejlepší by bylo, kdyby si zájemce mohl nemovitost projít ještě před samotnou osobní návštěvou! A v dnešní době to platí dvojnásob.


Technologie Matterport splnila sen o tzv. relevantním zájemci. Tedy o tom, kdo je před samotnou návštěvou detailně obeznámen s tím, co ho na prohlídce čeká. O nabídce si přečetl, prohlédl fotky a dokonce se bytem už prošel. Velmi často se tak stává, že na prohlídku dorazí již rozhodnutý o koupi.

Každou nemovitost můžeme naskenovat do zcela přesného virtuálního modelu, který lze projít na displayi počítače, telefonu a nebo s nasazenými VR brýlemi - pak se ocitnete přímo v prostoru, který můžete procházet.

Model má svou důležitou roli i při různých návrzích a podobně. Díky radaru, který v sobě kamera má, zabírá veškeré dimenze v přesném měřítku. V modelu si tedy můžete přeměřit veškeré rozměry a nemusíte kvůli tomu nikam lítat.

Webová stránka nabídky

Webovou stránku nabízených nemovitostí používám při prodejích už více jak 5 let. A neumím si představit plnohodnotný prodej, při kterém bych web nezpracoval.


Proč vytvářím nemovitosti webovou stránku? Možnosti inzerce na realitních serverech jsou velmi omezené. Texty nesmí být příliš dlouhé a zdaleka se na ně nevejde tolik informací. Některé portály dokonce výslovně omezují možnosti použitých výrazů. Proto vytvořím místo, na kterém se zájemci dozví úplně vše. Od hromady fotek, popisů do nejmenších detailů, přes video, virtuální prohlídku a nebo potřebné dokumenty - jako jsou například stavební plány, prohlášení vlastníka a podobně.


Právě ale texty jsou to, na čem si skutečně zakládám. Chci, aby na prohlídku dorazil zájemce, který má o nemovitosti dokonalou představu. Síla textů je často velmi podceňovaná a bohatá zpětná vazba z prohlídek mě přesvědčila o tom, že se zájemcům skutečně líbí a mají svou velkou váhu. Nestačí pár vět, pro dobrý prodej je zkrátka potřeba víc.


Odkaz je na rozdíl od inzerce na realitních serverech stále stejný, kdežto inzerce se pravidelně aktualizuje a pokud si tedy zájemce uloží dnešní odkaz z inzertního portálu, za týden už fungovat nebude. Tento web pak dále propaguji především přes sociální sítě, kde dokážeme cílit na vybraná publika. Ve velmi krátkém čase tak dokážeme oslovit stovky tisíc uživatelů.

Bez mučení se přiznávám, že příprava webů je občas nekonečná. Nikoho k tomu nepouštím, protože pokud jsem to já, kdo má nemovitost prodat, musí o ní také maximum vědět. A to autenticky. Ročně zpracuji přes 50 takových webových stránek.

Možná si ještě kladete otázku, kdo na ten web vůbec chodí? Má nějakou rozumnou návštěvnost? S tímto přímo souvisí další téma, nicméně pár čísel o návštěvnosti mého webu naleznete dole. Každý den ho navštíví přes 1.000 lidí, kteří na něm stráví průměrně přes 2 minuty.

Návštěvnost mého webu

37.812
unikátních uživatelů

každý měsíc navštíví můj web

36.960
minut

stráví uživatelé každý měsíc na mém webu

75.453
zobrazení stránek

tolikrát se každý měsíc zobrazí weby nabízených nemovitostí

Ruka zkušeného

Není všechno zlato, co se třpytí

Máte krásnou nabídku, máte ji komu ukázat. A naleznete kupujícího. Pustíte se tedy do samotného procesu prodeje, se kterým se pojí poměrně slušná porce administrativy. Nastane nečekaný problém, se kterým nikdo nepočítal. Co teď?

Klidně se můžete tvářit takhle drsně. Pokud vás ale při prodeji potkají komplikace a nemáte zkušenosti, drsný pohled vám většinou nepomůže.

Hlavně se z toho nepo...

Jen v roce 2021, ve kterém jsem prodal kolem 50 různých nemovitostí, mě potkaly následující komplikace:


- předběžné opatření soudu

- nařízení exekučního zástavního práva

- žaloba na určení vlastnictví (zapsání poznámky spornosti)

- trestní oznámení za úvěrový podvod

- absurdně nízké výsledky odhadů banky


Všechny tyto perličky přišly z čista jasna, aniž by je kdokoliv ze smluvních stran očekával. Doplním, že všechny tyto případy jsou již vyřešené a nedošlo k žádným zbytečným ztrátám.

Právě v těchto okamžicích se vám bude hodit ruka zkušeného. A to jak makléře, tak advokáta, se kterým spolupracuji. Advokát Marek Chadima je promptní, mimořádně pečlivý a řada mých klientů s ním začala spolupracovat i mimo mé transakce.


Zejména v posledních 2 letech to vypadá, že práce realitního makléře spočívá jen v navoněné nabídce. Nenechte se zmást, určitě znáte ten obrázek s ledovou krou. To, co čouhá nad hladinu, je hezká nabídka. Neznamená to ale, že pod ní není 10x víc.

Zkušenosti jsou k (ne)zaplacení


S oblibou říkám, že i lemra, jako jsem já, zvládne oběhnout kilometr. Jen v cílové pásce nebudu mít takový výsledek, jako trénovaný profesionál. Určitě ze sebe nedělám neomylného všeználka, na druhou stranu jsem svým klientům v posledních 3 letech prodal nemovitosti za více než miliardu korun. A s tím se nevyhnutelně pojí celá řada cenných zkušeností.

Reklamní kampaně

Když už máme co ukazovat, musíme mít také komu.


Proč vytvářím nemovitosti webovou stránku? Možnosti inzerce na realitních serverech jsou velmi omezené. Texty nesmí být příliš dlouhé a zdaleka se na ně nevejde tolik informací. Některé portály dokonce výslovně omezují možnosti použitých výrazů. Proto vytvořím místo, na kterém se zájemci dozví úplně vše. Od hromady fotek, popisů do nejmenších detailů, přes video, virtuální prohlídku a nebo potřebné dokumenty - jako jsou například stavební plány, prohlášení vlastníka a podobně.


Odkaz je na rozdíl od inzerce na realitních serverech stále stejný, kdežto inzerce se pravidelně aktualizuje a pokud si tedy zájemce uloží dnešní odkaz z inzertního portálu, za týden už fungovat nebude. Tento web pak dále propaguji především přes sociální sítě, kde dokážeme cílit na vybraná publika. Ve velmi krátkém čase tak dokážeme oslovit stovky tisíc uživatelů.


V některých případech je nutné dosáhnout i několika milionů zobrazení kampaní, jako tomu bylo například u tohoto specifického domu za Prahou. Kampaně jsou naprosto nepostradatelným pomocníkem při hledání ideálního kupujícího. Není to žádná technická finesa a blbůstka, která by nefungovala. U mnoha nemovitostí vyhledám kupujícího právě na základě těchto reklam.


No a někdy se dokonce stane, že se dům nestačí ani ohřát v nabídce, protože svého nového majitele najde už na základě jednoho z prvních příspěvků. Tak tomu bylo například u tohoto domu u Prahy.


Odkaz je na rozdíl od inzerce na realitních serverech stále stejný, kdežto inzerce se pravidelně aktualizuje a pokud si tedy zájemce uloží dnešní odkaz z inzertního portálu, za týden už fungovat nebude. Tento web pak dále propaguji především přes sociální sítě, kde dokážeme cílit na vybraná publika. Ve velmi krátkém čase tak dokážeme oslovit stovky tisíc uživatelů.

Prodávat bez podpory širokých marketingových nástrojů? A v jakém roce žijeme...?

Do kvalitního marketingu nemovitostí mých klientů investuji ročně milliony korun.

Nepřehlédnutelnost

Zájemce by musel být slepý, ale naši nabídku v návalu marketingových nástrojů přehlédl.

Sofistikovanost

Výkonnému a efektivnímu nastavení kampaní předcházeli dlouhá léta testování a pokusů. To, co vidíte u ostatních makléřů, je založeno na základě mnou prošlapaných cest. Akorát, že my jsme v té cestě vždy alespoň o krok napřed :-)

Efektivita

V krátkém čase dokážeme oslovit takové množství lidí, kterých by klasické inzertní severy nedosáhly ani za několik let.

rfwbs-slide