Další dokončený prodej s sebou nese zajímavý příběh a slušný výsledek. Stejně jako u nedávného Klipce, i tady šlo o nemovitost, která se nabízela velmi dlouho. Dokonce několik let s minimálním rozdílem v ceně. Skvěle dokládá, že naprosto každá nemovitost potřebuje kvalitní marketing. A je úplně jedno, že to je rozestavěný dům ve špatném stavu.
Jak už to tak u spousty prodejů bývá, majitel začíná zprávou na FB a končí s penězi na svém účtu 🙂
Než jsem se do téhle zakázky pustil, sám se sebou jsem nejdřív trochu bojoval. Po návštěvě domu jsem si totiž kladl otázku, jak takový dům uchopit. Není nijak fotogenický, nebude to trhák nabídky a prodat ho bude vlastně celkem složité. Ostatně v nabídce měl za sebou už dlouhou historii, prodával se neúspěšně u několika kanceláří. Jenže každá nemovitost má své kouzlo, jen ho musíte najít. Prodat krásný dům zvládne "každý". Co ale holé zdi a nedokončenou přestavbu? To je teprve výzva. A tak jsem se do ní pustil. Neměl jsem tušení, že těsně před finále nám situaci ještě zkomplikuje exekuce.
Kluky z visualplanet.cz jsem dopředu upozorňoval, že to nebude žádná legrace. Uchopit něco podobného a propůjčit videu a fotkám nějaké emoce, to bude trochu oříšek. Přesto jsem byl přesvědčený o tom, že se nám to podaří a z domu vytáhneme to nejlepší. Ačkoliv byl rozpočet pro prodej tohoto domu celkem napjatý, video jsem nechal zpracovat ve stejné kvalitě a rozsahu, jako kdyby šlo o prodej domu za desetinásobnou cenu.
Do videa jsme chtěli promítnou určitou nostalgii a ukázat, že to zdaleka není jen starý dům ve špatném stavu. Je to především obrovské hřiště, na kterém se může vyřádit ten, kdo se nebojí vrhnout do kompletní přestavby či rekonstrukce.
Někdo nad tím mávne rukou, někdo v tom vidí velké kouzlo a atmosféru. Ke všem nemovitostem přistupuji s citem. Na každé se dá najít něco, co je kouzelné. Je pouze otázka, zda máte pro věc cit, baví vás a dokážete rozklíčovat, co bude pro cílovou skupinu domu důležité.
Stejně jako pro všechny ostatní mé prodeje, i zde jsme zpracoval podpůrný web a spustil několik kampaní na sociálních sítích. Proč to dělám se můžete dočíst ve starším článku zde. A že to může majiteli vydělat několik set tisíc, o tom si můžete přečíst v nedávné studii tady. Tyto kampaně s sebou zpravidla nesou mimo dobrých reakcí i hromadu hejtů. Co mě ale hrozně překvapilo, nic takové jsme tady nepozorovali. Na dům reagovalo spousta místních a vždy ho jen chválili. Často je to tak, že i kdybyste se přetrhli, vždycky bude něco. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Za celou historii prodeje se to tady nestalo ani jednou. Byla to první známka toho, že jsme prodej uchopili správně a že nás dobrý výsledek nemine.
Přesto všechno ale nebyl prodej rozhodně jednoduchý. Prodej jsem spustil 27. 2. a období bez karantény jsme si tak moc neužili, zasáhla nás v plné síle. V pozdější fázi projevila o koupi zájem i samotná obec. Dávalo to smysl, protože dům je umístěn přímo na návsi, které tím díky svému centrálnímu umístění dává návsi určitý ráz. Záměr obce však byl dům zbourat. Mým úkolem je nemovitosti prodávat, ale pokud to jen trochu jde, snažím se jim najít i dobou budoucnost. Rozumím, že dům byl pro spoustu lidí jen hromadou cihel a žuly, nicméně takový konec jsem si nechtěl připustit. V prodeji se pokračovalo dále a tempo jsme naopak zvýšili. Přitlačili jsme v kampaních i inzerci a snažil jsem se vyhnout jeho konci.
Dům sice nebyl zvenčí žádný krasavec, zasloužil by si ale zbourat? Potřebuje jen trochu péče a citu.
Během několika týdnů intenzivní reklamy i inzerce jsme mezi novými zájemci našli ty pravé. Už během první návštěvy mi bylo jasné, že patří do skupiny těch, kteří dokáží hodnotu domu ocenit. Ani po XXXX prohlídkách do lidí nevidím, ale občas mi intuice napoví, že to budou ti správní. A tak jsme skutečně narazili na zájemce, kteří dům chtějí. Po několika letech nabídek v jiných kancelářích, po hodinách strávených na prohlídkách a po virové krizi, kterou tato země nepamatuje.
Začali jsme tedy jednat o podmínkách prodeje a zpracovali návrh rezervační smlouvy, kterou jsme doladili ke spokojenosti všech stran. Ladili jsme už pouze termín podpisu, nicméně v tom přišla další čára přes rozpočet. Na dům naskočila exekuce. A to kvůli 1.000 Kč v nezaplacené pojistce bývalého přítele paní majitelky. Částka ale během řízení a času nabrala mnoha násobky její původní výše. Těžko s námi někdo uzavře rezervačku v momentě, kdy je na domě čerstvě zapsaná exekuce. Sice mi taková zpráva zaručeně zkazí večer, ale do řešení problému se pustím okamžitě a s maximálním nasazením. Řešení problémů mých klientů mě totiž baví. Neexistuje, že bych to nedotáhl do konce. Znamenalo by to pro mě osobní prohru, která je nepřípustná.
S majitelkou jsem tedy ještě ten večer řešil, kdy bude schopná dlužnou částku uhradit, abychom se zápisu zbavili. Zájemci o koupi jsem situaci telefonicky popsal, vč. zaslání veškerých potřebných dokumentů do emailu. Exekuce pro mě nejsou žádná neznámá, mimo absolvování potřebného kurzu v ARK jsem s exekucemi řešil už několik případů, vč. naprostého extrému, kdy jsme několik měsíců utíkali před dražbou. Rok na to mě advokát věřitele (tedy toho, komu se dlužilo), požádal o prodej bytu. Všechno se totiž podařilo. Život někdy píše opravdu neuvěřitelné příběhy.
O zájem naštěstí náš kupující nepřišel, ale smlouvu pochopitelně nepodepíše do doby, než se zápisu zbavíme. Částka nebyla likvidační, ale byla dostatečně vysoká na to, aby ji majitelka dávala dohromady několik týdnů. Bylo by to ale zbytečné zdržení, proto jsme se domluvili, že exekuci vyplatím přímo já. Dluh byl tak uhrazen ještě ten večer, kdy jsme informaci o exekuci zjistili. Byla to pro mě premiéra, exekuci za klienta jsem ještě nevyplácel, ale situace to vyžadovala. Ani ne do týdne tak zápis zmizel a v prodeji jsme mohli pokračovat. Exekuce totiž byla naštěstí v hodně rané fázi. V pondělí následujícího týdne jsem ráno dům navštívil s odhadcem a odpoledne uzavřel rezervační smlouvy.
Přes veškeré překážky, kterými byly ..
- dům ve špatném stavu
- přehřátý ležák, který se prodával několik let
- koronavirus a vyhlášení karantény
- exekuce na domě
.. jsme prodej dokončil v dobrém čase. 3,5 měsíce je lepší než 24 🙂
Do nabídky zamířil 27. února, rezervačku jsme uzavřeli 8. června. Potvrzujeme tím, že je úplně jedno, jakou nemovitost prodáváte. Každá vyžaduje péči, kvalitní zpracování a nadšení pro práci. Ať je to vila za 20 milionů a nebo rozpadlý domek za necelé dva miliony, musí se na tom makat a do prodeje investovat. Jasně, že můj zisk na takovém prodeji není žádný zázrak, protože mě zpracování videa i kampaní stojí pořád stejné a nemalé peníze. Kdybych ale všechno dělal jenom pro prachy, práce by mě nebavila.
Dům čeká nové etapa své existence a podařilo se ho uchránit před demolicí. Zájemci si zde budou plnit své sny a stráví tu jistě mnoho spokojených let. Dosavadní paní majitelka bude moci po pár letech konečně vydechnout a pustit se do nové budoucnosti. A já mám další dokončený případ, na který mohu vzpomínat. Konec dobré, všechno dobré. Jednoduše tak, jak to má u prodeje každé nemovitosti být.