Makléř a jeho investice do zakázky - Ondřej Černovický - certifikovaný realitní makléř

Makléř a jeho investice do zakázky

Když jsem s realitami začínal, stačilo nechat nemovitost nafotit profesionálním fotografem a bylo vyhráno. Jen s hezkými fotkami člověk naprosto vyčníval v okolní nabídce a měl jistotu úspěchu. Dnes už tak nepracuji, ale v počátcích jsem mnoho zakázek realizoval nevýhradně. Neměl jsem s tím problém, protože při minimální investici do profesionálních fotek jsem mohl riskovat neúspěch. Ten však nenastával, protože jsem na svou nabídku nalákal všechny zájemce a nemovitost ve výsledku prodal. Úspěšnost nevýhradního prodeje i tak dosahovala nad 80%. Do dneška drží prvenství v nejvyšším objemu jednorázové odměny prodej domu, který jsem realizoval nevýhradně, tedy i s dalším makléřem.

Taková doba už je ale pryč a je to dobře.

Kvalitní fotografie dnes využívá většina kanceláří. Doba se vyvíjí opravdu neuvěřitelně rychle a tak je dnes naprosto běžné, že prodej nemovitosti doprovází X různých podpůrných prostředků. Makléř tak do prodeje nemovitosti musí skutečně investovat a to nemalé částky. No, musí.. on vlastně nemusí. Takové však bez urážky označuji za realitní dinosaury. Výmluvy se dají hledat kdekoliv, obecně vzato je to ale pouhá neochota přizpůsobit se novým trendům.

Tito makléři mohou být špičkoví obchodníci, mohou mít obrovské znalosti a zkušenosti. Pokud ale nedokážou vaši nemovitost dostatečně atraktivně prezentovat a dostat mezi co největší počet lidí, pak je vysoká pravděpodobnost, že vaši nemovitost prodají s horším výsledkem. Kupující si totiž nevybere vaši nemovitost k prohlídce proto, že se makléř špičkově orientuje ve skladbě obvodové konstrukce vašeho domu. Je to stejná situace, jako kdyby pekař pekl ty nejlepší housky ve městě, ale neměl je komu prodat. Produkt pak může být sebelepší, ale pakliže se o něm nikdo nedozví nebo není prezentován dostatečně lákavě, úspěch mít vůbec nemusí.

Investice do marketingu zakázky považuji za zcela nezbytnou.

Každá nemovitost má své kvality, své kouzlo, své emoce. K motivaci něco koupit dochází na základě potřeb, rozhodnutí však padne na základě emocí. Pro přenos emocí nebo atmosféry nemovitosti je zapotřebí využívat sofistikovanější metody. Přiznám se, že i mně samotnému dlouho trvalo, než jsem pochopil sílu video prohlídky. Začal jsem s nimi někdy začátkem roku 2016, plnily však spíše informativní účely. Kvalitně zpracované video dnes považuji za jeden ze základních kamenů dobrého prodeje, který prokazatelně funguje.

Je navíc naprosto nepostradatelné pro kampaně na sociálních sítích a webu. Proč a jak je využívám jsem napsal nedávno v tomto článku. Při prodeji nemovitosti se tak otevřela úplně nová kapitola, kterou je skutečný marketing. Při prodeji každé nemovitosti je dnes nutné (respektive to za nutné považuji), aby byla dopředu známa majoritní cílová skupina a té se nastavila veškerá kampaň a zacílení.

V praxi se mi tento postup již několikrát ověřil jako funkční. Prezentaci velkého bytu v panelovém domě nebudu zpracovávat tak, aby svým pojetím oslovila investory nebo jednotlivce, ale rodiny. Tak jako například na videu dole.

Naposledy se zacílení vyplatilo v případě prodeje tohoto domu. Bylo to pro mě o něco jednodušší, cílovou skupinu znám doslova jako vlastní boty. Jsem to totiž já sám. Dům mě naprosto učaroval a tak jsem věděl, že musím udělat něco extra. Něco, co dokáže zprostředkovat jeho historii, výjimečnost a charakter. Na FB s sebou kampaně nesou hromadu hejtů, na to je potřeba být připraven. Ani tady to nebylo jinak. V komentářích se objevovalo, že tím propaguji sebe. Že jízda levným Jaguarem je směšná. Že jsem panáček s doutníkem. Na prohlídku dorazil zájemce, který mě po X set prohlídkách, které mám za sebou, opravdu odrovnal. Přivezl mi humidor a dal vybrat z doutníků. V polovině března mi tento člověk potvrdil zájem o koupi. Lepší příklad pro zásah na cílovku snad být ani nemohl. Ideální případ, kdy si skvěle rozumím nejen s prodávajícím, ale i s kupujícím. Ten mě nyní pověřuje i prodejem svého domu, aby mohl tento koupit.

Video dnes už vytváříme v lepším standardu, než jsme ho udělali loni v létě. I tak to ale stálo dost peněz, úsilí a celý den volna několika lidí. A několik tisíc měsíčně za propagace. Vyplatilo se to ale? Prodá se díky tomu dům správnému člověku? Jednoznačně ano.

Investice do zakázky je pro dobrý výsledek nevyhnutelná. Veškerý marketing mých zakázek se měsíčně pohybuje v řádu vysokých desítek tisíc. Domluvená provize není balík peněz, který shrábnu a nic pro to neudělám. Je to rozpočet, se kterými mohu operovat v zájmu vašeho zisku. Věřte mi, že peníze nevyhazuji z oken. Přináší to výsledky, o kterých se mi mohlo před lety jen zdát. A jak se zdá z referencí, mí klienti jsou s tím spokojení.


rfwbs-slide

Reference

Co o mně říkají klienti?

Copyright © 2018. Všechna práva vyhrazena.

Vytvořil Tomáš Hlad.